در این مقاله کوتاه به بررسی دو عبارت پر کاربرد در طراحی سایت میپردازیم.

دامین چیست؟

دامنه آدرس وب سایت روی اینترنت است. به زبان خیلی ساده همان آدرسی که در مرورگر خود برای ورود به هر سایتی وارد می‌کنید.

دامنه از دو بخش اصلی تشکیل شده‌است.

نام دامنه و پسوند آن. برای ثبت دامنه، مجاز به استفاده از اعداد، حروف یا ترکیبی از آن دو هستید. کاربران وب سایت شما به آدرس دامین مراجعه خواهند کرد و می توانند سایت شما را مشاهده کنند.
نام دامنه بستگی زیادی به سلیقه شما و محتوای وب سایت دارد. نام دامنه با “.” از پسوند آن جدا می‌شود. پسوندها در دو دسته‌ی اصلی بین‌المللی و ملی طبقه‌بندی می‌شوند که انتخاب پسوند مناسب نیز میتواند از حوزه فعالیت وب سایت اثر بگیرد.
مثلا com. نمونه‌ای از پسوند بین‌المللی و ir. نمونه‌ای از پسوند ملی ایران است.

هر وب سایت نیاز به یک دامنه منحصر به فرد دارد. لذا امکان ثبت دامنه اینترنتی که قبلا ثبت شده و تحت مالکیت دیگری باشد را نخواهید داشت.
دامنه‌ها از طریق آدرس IP برگرفته از “Internet Protocol Address” به میزبانی وب شما متصل می‌شوند. هر هاست با یک آدرس IP در دنیای اینترنت شناخته می‌شود

هاست چیست؟

هاست فضایی‌ست که اطلاعات بر روی آن ذخیره شده و باعث می‌شود تا فایلهای یک وبسایت (کد، تصاویر و غیره) برای مشاهده بصورت آنلاین در دسترس کاربران باشند. هر وب سایتی که شما تا به الان از آن بازدید کرده‌اید در یک هاست میزبانی می‌شود و طراحی سایت بدون داشتن یک هاست امکان پذیر نخواهد بود.

میزان فضای اختصاص داده شده در هاست به یک وب سایت، به نوع آن هاست بستگی دارد. از انواع هاست می‌توان به ۳ مورد زیر که بسیار متداول هستند اشاره کرد:
• هاست اشتراکی
• سرور اختصاصی
• سرور مجازی
سرور به کامپیوتری گفته می‌شود که سایر کاربران وب را از هرجای دنیا به سایت شما متصل می‌کند. پس وقتی شرکتی خدمات هاستینگ ارائه میدهد یعنی دارای سرورها، ابزارهای ارتباطی و سرویس‌های مرتبط با آن برای میزبانی وب سایت‌ها است.

آنها با ارائه انواع برنامه های هاستینگ، طیف نیازهای مشتریان خود را از وبلاگ‌های کوچک تا سازمان‌های بزرگ پوشش می‌دهند.

اگر تمایل به داشتن یک وبسایت دارید، انتخاب یک هاست معتبر امری ضروری است. امروزه صدها شرکت هاستینگ وجود دارند که این خدمات را ارائه میدهند اما برای خرید باید به نکات فنی آن نیز توجه داشت.

شما با کمک مشاورین فلش پلاس میتوانید هاست مناسب وبسایت خود را پیدا کنید.

هاست ها از نظر ویژگی و کارکرد متفاوت هستند و این‌باعث مبشود قیمت های متفاوتی داشته باشند. با در نظر گرفتن نوع سایتی که راه اندازی کرده اید و میزان اطلاعاتی که داری هاست خود را انتخاب میکنید.

چند مورد از ویژگی های مهم در خرید هاست:

• میزان فضا: میزان فضای هاست
شما برای این که بتوانید اطلاعاتی را درباره نام هاست چیست اختیار کاربران قرار دهید، باید در هاست آن ها را آپلود کنید، مقدار فضایی که سرور در اختیار شما قرار می دهد تا شما بتوانید فایل های مورد نیاز خود را در آن آپلود کنید، فضای هاست می گویند. شما به صورت اختصاصی و یا اشتراکی از این فضا روی سرور استفاده می کنید، زمانی که فضای ذخیره سازی اطلاعات شما به پایان رسید و دیگر فضایی برای ذخیره سازی نداشتید باید فضای خود را گسترش دهید.
• پهنای باند: پهنای باند به شما این اجازه را می دهد تا فقط در یک ماه بتوانید از حجم مشخصی از یک ترافیک استفاده کنید. زمانی که پس از استفاده از این ترافیک، ترافیک شما به پایان رسید و پهنای باندتان تمام شد، در واقع سایت شما غیر فعال می شود و شما دیگر نمی توانید از سایت خود استفاده کنید و فقط باید برای حل این مشکل از یک پهنای باند دیگر استفاده کنید.
• کنترل پنل
• بالا بودن آپ تایم
• امنیت

بسیاری از موارد دیگر درباره هاست هست که نیاز به بررسی دقیق قبل از خرید دارد. برای دریافت اطلاعات و مشاوره رایگان با ما از طریق این پنل اقدام کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!