سئو چیست؟

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، درواقع روشی برای بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجوگر و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق است.
فاکتورهای مختلفی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات استفاده شده در متن و محتوا تا لینک‌های سایت شما در سایت‌های دیگر و گاهی حتی ساختار مناسب سایت شما که توسط موتورهای جستجوگر شناسایی میشود روی سئو سایت اثرگذار است.
به طور کلی سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، بحث فنی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنیم و بازدیدکننده بیشتری برای سایت داشته باشیم.

اهداف بهبود سئو چیست؟

در افزایش بازدید وب سایت تاثیر خوبی دارد.
باعث ارتقا چهره برند شما میشود.
ترافیک سایت را بالا میبرد.
سایت در صفحات جستجو بالاتر می آید.
افزایش فروش و افزایش مشتری را به دنبال دارد.
یکی از بهترین روشهای تبلیغات است.

چرا موتورهای جست و جو از سئو استفاده میکنند؟

با اینکه گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران نیاز دارد تا بهترین نتایج را به کاربران نشان دهد، و در این مسیر محدودیت‌هایی وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک های صحیح سئو درجهت رضایتمندی مشتریان و توجه به تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند. استفاده از ضعف موتورهای جستجوگر و فریب آنها و ایجاد نارضایتی در مخاطب را روش کلاه سیاه مینامند. گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کرده‌اند را در نتایج جست و جو حذف خواهد کرد.

مهمترین اقدامات برای سئو سایت چیست؟

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند.
برای موفقیت در سئو هر سایت به سه مورد زیر به صورت همزمان نیاز است:
۱- سئو تکنیکال
شامل کدنویسی استاندارد، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری صحیح، بهبود سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و…
۲- محتوا
فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، داشتن استراتژی تولید محتوا، تولید محتوای پرمفهوم، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.
۳- لینک سازی هدفمند خارجی
رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه ۱ و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.

چطور سئو سایت خود را بهبود ببخشیم؟

۱. سرعت لود صفحات خود را بهتر کنید.
۲. تولید محتوای با کیفیت: چند وقت یکبار وب سایت خود را بروز رسانی می‌کنید؟
اگر تا به حال این کار را نکرده اید احتمالا اکنون رتبه سئو خوبی ندارید.
اگر به دنبال ترافیک بیشتر و افزایش محبوبیت سایت خود هستید باید دلیلی به کاربران ارائه دهید که سایت شما رو بخوانند.
یکی از این دلایل تولید محتوای با کیفیت بالا ، جدید و مرتبط است.
یکی دیگر از عواملی، میانگین زمانی است که کاربر در سایت شما صرف میکند.
اگر سایت شما دارای اطلاعات تازه، متربط و ارزشمند باشد، کاربر زمان طولانی‌تری را در هر صفحه صرف میکند.
وب سایت هایی که محتوای آموزشی ارائه می‌دهند اغلب میانگین زمان طولانی‌تری دارند.
حتی اگر کاربر وب سایت شما را از مرورگر کروم بوک مارک می کند به بهبود رتبه سئو شما کمک میکند. پس سعی کنید با تولید محتوای مناسب شانس بوک مارک شدن صفحات سایت خود را افزایش دهید.
۳. تصاویر خود را بهینه کنید.
۴. برای بهبود سئو سایت تگ های مناسب بسازید.
۵. از لینک های خارجی استفاده کنید.
۶. سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید زیرا امروزه بسیاری از افراد سایت را فقط از طریق موبایل خود میبینند.
۷. اطلاعات تماس مناسب را ارائه دهید.
۸. از کلمات کلیدی استفاده کنید.

نیاز به ارتقا سئو دارید؟

اگر برای ارتقا سئو سایت خود نیاز به کمک دارید از طریق این پنل با تیم ما ارتباط بگیرید و از پکیج ها و پشتیبانی ما آگاه شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!